Das Twingoforum...
F4RT in the Twingo 2 - Druckversion

+- Das Twingoforum... (https://www.twingotuningforum.de)
+-- Forum: Tuning (/forum-54.html)
+--- Forum: Motor - Tuning (/forum-48.html)
+--- Thema: F4RT in the Twingo 2 (/thread-42706.html)



F4RT in the Twingo 2 - Adeyspec - 30.04.2021 14:27

its a pretty easy conversion for anyone who fancy's doing it, made it fit a 5 speed box and then most parts are bolt on.

Es ist eine ziemlich einfache Umrüstung für alle, die Lust haben, es in eine 5-Gang-Box zu passen, und dann sind die meisten Teile angeschraubt.

https://youtu.be/rd-z8WQxhic

https://www.youtube.com/watch?v=acJdU6L56fU

https://www.youtube.com/user/adey1984/videos

[Bild: twingo-30152644-Q5y.jpg]
[Bild: twingo-30152700-Lw5.jpg]


RE: F4RT in the Twingo 2 - Oliver - 03.05.2021 09:55

Yes, first time done in 2008...

https://www.autobild.de/artikel/renault-twingo-rs-turbo-fahrbericht-783737.html


RE: F4RT in the Twingo 2 - Broadcasttechniker - 03.05.2021 10:34

Kannte ich nicht.
Ist die Höchstgeschwindigkeit durch die Drehzahl limitiert oder durch den Windwiderstand?
Egal. So oder so irrsinnig.


RE: F4RT in the Twingo 2 - Theloo - 03.05.2021 11:22

Das mit deutschen tüv und ich wäre tatsächlich beim Twingo geblieben.


RE: F4RT in the Twingo 2 - Oliver - 03.05.2021 11:28

(03.05.2021 10:34)Broadcasttechniker schrieb:  Kannte ich nicht.
Ist die Höchstgeschwindigkeit durch die Drehzahl limitiert oder durch den Windwiderstand?
Egal. So oder so irrsinnig.

Die hatten damals einfach ein JR5 aus einem Clio RS genommen. Würde man ein JR5 vom Diesel nehmen wäre da sicher mehr Topspeed drin.
Finde die englische Motorabstimmung auch ganz gut, auf 300Nm limitiert, aber auf einem weiten Drehzahlband verfügbar, schont sicher etwas mehr die Komponenten als die 340Nm von damals...
Aber der Twingo von 2008 sah einfach so unschuldig aus mit seiner Basis-Karosse, nur die dicken Reifen tragen ein wenig viel auf, 45er Querschnitt würde besser passen, allerdings wäre er dann noch kürzer übersetzt gewesen.


RE: F4RT in the Twingo 2 - Adeyspec - 09.05.2021 20:09

the clio rs has a JC5 and the later a TL4, this has also been build with a diesel JR5 so hydraulic clutch and cable shift work. It should easily do in excess of 150mph it geared for 172mph at 6900rpm.

Indeed the one from 2008 i saw in Germany many many years ago. We, as you say limit the torque to 300lbft (not nm that would only be 220lbft) the conrods and drivetrain are a lot safer there at around 400nm. It was a base version twingo back then, does anyone know if it is still alive?


RE: F4RT in the Twingo 2 - Oliver - 10.05.2021 08:35

Can you fit the the 6-speed TL4 gear box in a TwingoII?
I don´t know what happened to the vehicle from 2008, I never heard something again.


RE: F4RT in the Twingo 2 - Adeyspec - 10.05.2021 14:13

you can yes, but it is a weak gearbox. I will probably modify the chassis to accept an Nd0 Megane gearbox in the future. Strong and can take in excess of 400bhp with little worry, the TL4 falls apart with a standard engine


RE: F4RT in the Twingo 2 - Adeyspec - 17.06.2021 12:06

just for fun

https://youtu.be/LUyI-M1fxh0


RE: F4RT in the Twingo 2 - Broadcasttechniker - 17.06.2021 13:33

Das ist kein Spaß, das ist ein Vergehen.
That's not fun, that's an offence.


RE: F4RT in the Twingo 2 - ogniwT - 17.06.2021 20:12

The heading.... Oh god... I read "Fart in the Twingo". Embarassed


RE: F4RT in the Twingo 2 - Oliver - 22.06.2021 07:57

Wobei das ja auch ganz witzig wäre....Laughing

[Bild: twingo-22085624-CNH.jpg]



Wobei es müsste dann heissen "M5P in the Twingo 2"....